APK goedgekeurd!

14 juli 2022 - Hilversum, Nederland

Even een update, vorige week is de RX4 goedgekeurd en hebben we de auto maar een naam gegeven ivm de teamnaam die we moesten opgeven voor de inschrijving, "woestijnkameleon" want tenslotte lijkt ie daar wel een beetje op, hij is aan het vervellen (de blanke lak laat los) en soms lijkt ie blauw maar dan later toch ook weer groen :-) . Vrijdag is ook de "airco boer" langs geweest, een turk met een 20 jaar oude megane station met op de plek van de passagiers een heuse airco vul unit, vraag me af of ie zijn "stek" certificering heeft maar goed afvullen met 750gr R134a + olie was zeven tientjes en de airco doet het weer alsof ie nieuw is. Kom maar op met die Westlijke Sahara. Nou het to do lijstje houdt nog het volgende in: controleren of de distributie idd 13 jaar oud is en in dat geval vervangen, een imperiaal monteren voor de reserve wielen en 2 jerrycans benzine, de koppeling nog eens goed uittesten want die lijkt wel soms wel te slippen en een 27MC "bakkie" monteren voor de onderlinge communicatie in de woestijn en dan moet het wel zo'n beetje klaar zijn want anders had ik net zo goed weer een Toyota Land Cruiser kunnen kopen.