We zijn gestart

6 november 2022 - Salamanca, Spanje

Yes de roadtrip is nu echt begonnen de afgelopen dagen heeft de kameleon nog één keer in de tuin gestaan maar dat was enkel om hem vol te laden met zooi, ja spullen voor Jimbana Park in Gambia, ik noem er slechts een aantal, een paar accu’s en een inverter voor zonnepanelen (de panelen zelf gelukkig niet), alle koppelingen en slangklemmen voor een irrigatie systeem (en de leiding gelukkig ook niet), een rolstoel en een rollator (waren te klein voor onszelf anders hadden we die zelf gehouden 😉), een mechanisch handje voor de persoon die in de rolstoel komt te zitten, héél veel medicijnen met een THT 2023 datum, 3kg paracetemol, wat dekbedden en kussens en een tent die we zelf evt. in nood ook nog kunnen gebruiken en dan de nodige komaliewant die we zelf ook nog tijdens de trip kunnen gebruiken. Gelukkig was er uiteindelijk ook nog plaats voor onze twee reiskoffers maar dan moesten de tuinstoelen  er wel weer aan geloven. Dus vol bepakt zaterdag morgen aan de reis begonnen, het eerste stuk ging van Hilversum naar restaurant de Kaap in Ijburg waar de officiele start na een briefing van een half uur om 11 uur zou zijn, uiteindelijk om 11:15 gestart en in colonne naar Hazeldonk bij de Belgische grens gereden om daar de Belgen op te pikken en vanaf daar ieder voor zich (en god voor ons allen en natuurlijk alle barrels) richting zuid Spanje. Het eerste stuk door EU naar Sotogrande doet iedereen op z’n eigen manier maar wel zo snel mogelijk, 2.450 km in 3 dagen dus dat is best wel door pakken, waar je dus terecht komt de eerste twee dagen hangt een beetje van je doorzettingsvermogen af en of je dan andere teamgenoten tegenkomt is puur toeval. Wij hadden zoiets van de eerste twee dagen doorpakken zodat we de derde dag bijtijds in het hotel in Sotogrande kunnen zijn waar dan iedereen op dag drie verzamelt om dan op dag vier om 8:00 de ferry naar Ceuta te nemen. Of dat gaat lukken gaan we morgen merken! Vwb de woestijn kameleon die heeft zich kranig gedragen, met een gemiddelde van 100km/hr en een verbruik van 1 op 11 zonder gekreun of gesputter viel het niets tegen, wel iedere avond de kameleon even over z’n bolletje aaien voor z’n goeie gedrag en om de vervelling en de aanmaak van een nieuw huidje te stimuleren  (blanke lak laat nml. los). Met de rest van de teams gaat het volgens de laatste berichten ook goed, soms wel wat problemen zo hier en daar, van een old-school klapband  tot wat high tech motor management problemen, gelukkig heeft elk team een pechhulp abonnement XL dus alles wordt en-route door “technische mannetjes” opgelost. BTW het XL abonnement loopt tot de grens met Mauritanie, vanaf daar zal je het zelf of met een ander team moeten oplossen maar voorlopig dus de komende week “no sweat”  vwb panne. Dan nog even het hotel van vandaag; een echt authentiek Spaans hotel met van die oude gaatjes sleutels en een heuse cantina die helaas vandaag dicht was. Naast het hotel een Indiaas restaurant met de “originele” naam Taj Mahal, voor ons een prima stekje om nog snel even een hapje te doen ipv helemaal naar Plaza Major te gaan voor wat tapas. En hoe grappig op de wijn kaart stond SULA sauvignon blanc wijn, de wijn die we drie jaar geleden op onze roadtrip naar Batavia altijd in India dronken. Gelijk maar een hele fles besteld, kregen we daar ook altijd zonder moeite in één keer op. HGFP.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Natascha:
    7 november 2022
    Leuk begin van jullie reis
  2. Herman Wittebrood:
    7 november 2022
    De kop is er af! En heerlijk om zonder problemen met een uitstekend gemiddelde (!) de eerste dagen door te zijn gekomen. Toi toi toi